11 juni 2023

Optreden PKN kerk De Wilp- Siegerswoude

Aanvang van de dienst half 10

Voorganger Ds. Hoefnagel uit Sneek

Thema van de dienst: Heel je leven lijken op Jezus!

Met best een beetje gezonde spanning is het vroeg wakker worden terwijl het buiten al lekker warm is en de zon al staat te stralen. Het belooft een prachtige dag te worden

Elk optreden brengt dat beetje spanning mee: hoe zal het gaan, ervaart men wat wij brengen ook als dat waar ze op hopen voor deze dienst.

Extra spanning misschien omdat we deze keer alle liederen zonder versterking zingen.

Na het inzingen worden we warm onthaald op koffie en koek.

We beginnen de dienst met een medley van bekende liederen.
Verder zingen we : De Kruisiging, prachtig solo gezongen door onze dirigent Ben Brunt, en  Mary did you Know.

Daarna You say en Kom tot de vader. De kinderen van de kindernevendienst verlaten de kerk. Voor de schriftlezingen heeft Ds. Hoefnagel gekozen voor de Basis Bijbel. De schriftlezingen komen  uit Jeremia en Korintiërs.

Alles op de aarde is van de Heer en God wil als een pottenbakker onze rafelrandjes eraf halen, zodat we meer op Jezus gaan lijken

Dat is ook het thema van de dienst: hoe is het leven van een christen, wat doen we om op Jezus te lijken.

Ds. Hoefnagel gebruikte de teksten van onze liederen in zijn overdenking om te laten zien dat Jezus leven niet begon met Kerst en niet stopte met Pasen. Hij was er ervoor en is erna nog steeds. Voordat hij mens werd, een zondeloos mens, en nadat Hij stierf aan het Kruis.

Als christen mogen we alles, als we maar blijven kijken naar hoe Jezus in het leven stond.

Ons blijven afvragen: W>W>J>D: What Would Jesus Do!

Geen mens is als Hij maar we mogen zijn als Hem.

Na de overdenking komen de kinderen weer binnen en zingen wij One world en Jowes bin ik Abba Heit.

Na afloop van de dienst als toegift nog een medley van bekende liederen.

Bij het verlaten van de kerk kregen we van verschillende kanten te horen dat men genoten had van ons optreden en dat vooral de  introductie van de liederen als heel prettig waren ervaren.

We kunnen terug zien op een fijn optreden en een fijne samenwerking met de voorganger en de kerkenraad van De Wilp/ Siegerswoude.

We werden weer geweldig muzikaal begeleid door onze fluitiste Paula en pianist Raico.

Onmisbaar voor ons als groep.